تجارت روز

تجارت روز

Tejaratrooz
تجارت روز

تجارت روز

Tejaratrooz

تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی


تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی

تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی 63صفحه قالب ورد قابل ویرایش

دانلود تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی

تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی
دسته بندی کامپیوتر و IT
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 63

توضیحات:

 

تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی
63صفحه قالب ورد قابل ویرایش

تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی

63صفحه قالب ورد قابل ویرایش

 

بخشی ازمتن:

-Network Marketing از آمریکا آغاز شد وبزرگترین شرکتها در این زمینه در آنجا هستند. در آمریکا از هر چهار نفر یک نفر به نحوی با این صنعت مرتبط است.MWM یک تجارت بهینه است که به شما قدرت ایجاد یک سازمان فروش با درآمد عالی را میدهد. از سالیان گذشته تا بحال شرکتهایی مانندBlue Sky  تولید کننده لوازم ورزشی در آلمان و AM Ways ،تولید کننده مواد شوینده در آمریکا، به روش Multi-Level Marketing یا MLM کار می کنند که اشکالاتی به شرح ذیل دارد:

محدودیت زمانی برای پرکردن

پرداخت سودماهانه 

پورسانتهای کمتر برای سطوح پایینتر

دریافت حق عضویت ماهانه

محدودیت مکانی

باگسترش ارتباطات مانند پست و اینترنت در دنیا و همچنین مبادلات الکترونیکی مانند کارتهای اعتباری، NWM هم رو به رشد نهاد. برخی از مزایای این تجارت به شرح ذیل می باشند:

حذف تبلیغات

حذف واسطه ها

سرمایه اولیه کم

تولید پس از سفارش

IAC، بخش اقتصادی دیوان لاهه، به شکایتها در زمینه NWM از راه دور رسیدگی میک ند وشرکت گلود کوییست در این دادگاه دارای تریبون است.

دلایل انتخاب NWM توسط گولدکوییست:

1. Simple To Do :کار را به آسانی یاد می گیریم و به دیگران هم یاد می دهیم.

2. حذف تبلیغات، حذف واسطه ها،سرمایه اولیه کم، تولید پس از سفارش،خواب پول وسقف درآمد 

 

دلایل انتخاب محصول طلا در گولدکوییست:

1. فاس نمی شود.

2. جذابیت جهانی دارد.

3. فلز ارزشمندی است.

4. نوعی نقدینگی است.

5. دماسنج ترس است.

 

2.شناخت شرکت:

 

شرکت گولد کوییست در صنعت ساخت محصولات کلکسیونری از طلا ونقره فعال است و شرکت Quest  Vacation در زمینه سفرهای تفریحی کار می کند.

شرکت V-Team به کار آموزش راهبری (Leadership) میپردازد چون وجود شبکه ای از راهبرهای (Leaders) بزرگ و موفق که بتوانند هر کالایی را در شبکه بفروشند بسیار مهم است.

نکته: شرکت گولدکوییست مالک 25% سهام هتلهای آسیایی است

فهرست برخی ازمطالب:

دلایل انتخاب محصول طلا در گولدکوییست

 

2.شناخت شرکت:

 

اهداف گولدکوییست:

 

3-اهداف خود را با جزییات کامل با ذکر قیمت تا دو سال آینده بنویسید. پلان کار به شرح ذیل محاسبه می شود:

 

4.برنامه زمانبندی: 

 

5.استراتژی کار: 

6.مشکلات کار:

توضیح قسمت میانی صفحه اول کوئست نت:

توضیح قسمت پایینی صفحه اصلی کوئیست نت:

نحوه استفاده از دفتر کار مجازی (My VIRTUAL OFFICE):

1)My Profile (مشخصات من):

2)My business (تجارتخانه من):

3)My Transactions (نقل وانتقالات من)

4)My Reccources (مدارک من)

5)My community(مباحث من)

6)E-Store (فروشگاه الکترونیکی)

توضیح کامل View Genealogy وموارد موجود در آن:

دانلود تحقیق با موضوع تجارت الکترونیکی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی


مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی در 23 ص

دانلود مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی در 23 ص
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

توضیحات :

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی در 23 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب :

تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

اینترنت

2-2- تجارت الکترونیک

2-3- مراحل تجارت الکترونیک

2-3-1- چند مدل تجاری در تجارت الکترونیک

2-3-2- فروشگاه ها

2-3-3- گروه سوم( بازار)

2-3-4- جوامع مجازی

2-3-5- ارائه دهنده خدمات زنجیره ای- ارزشی

2-3-6- حراج یا مزایده الکترونیکی

تجارت الکترونیکی از نوع تجارت با مشتری یا معامله با مصرف کننده (B2C)

2-4- بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان

2-5- بازاریابی اینترنتی – بازاریابی الکترونیک

2-6- مدیریت روابط مشتری در بازار الکترونیک

2-7- خدمات موسسه ای

2-8- خدمات مشتری مداری

2-9- تاثیر طرح و کارایی وب سایت در خرید اینترنتی

2-10- مزایای خرید اینترنتی

2-11- معایب خرید اینترنتی

2-16- پیشینه تحقیق

2-16-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور

2-16-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فهرست منابع

 

بخشی از متن :

تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

اینترنت

مفهوم اینترنت در اوایل دهه 1960 برای بخش دفاعی ایالات متحده بعنوان روشی برای حفظ ارتباطاتی که در نتیجه یک حمله اتمی از بین رفته بود به کار برده شد. در سال 1962 یک شرکت یک تکنولوژی مهم در ارسال داده ها را به صورت بسته های مجزا دریافت که بعداً یک معیارالزامی برای اینترنت شد (جفریور دیگران،2001).

در سال 1969 آژانس مطالعات عالی کار خود را شروع کرد که هدفش ساختن یک شبکه ای بود که محققان از دانشگاههای مختلف قادر باشند که با هم صحبت کنند (تریپر، 2000). سرانجام در سال 1983 آن به شبکه نظامی تبدیل شد بدین صورت که این شبکه برای بخش کشوری و غیرنظامی اختصاص یافت (جفری و دیگران، 2001).

شبکه مذکور در نیمه های دهه 80 تجدید گردید و شبکه بنیاد ملی علم نامیده شد در طول آن مدت بسیاری از شبکه های دانشگاهی آمریکایی و اروپایی به شبکه اصلی متصل گردیدند(سیسون،2000).

در سال 1989 فیزیکدانان کشور سوئیس آزمایشگاه اروپایی فیزیکی به ریاست بیرنز یک روش تخیلی موثر و کارائی را برای گروه های خبری پراکنده در نواحی جغرافیایی مختلف برای تبادل اطلاعات با تعریف پروتکل ابررسانه ،پروتکل انتقال مافوق متن، سند متنی استاندارد، و زبان برنامه نویسی بوجود آوردند و این مبنا و اساسی شد برای شبکه گسترده جهانی که در حال حاضر مشهورترین و عمومی ترین بخش اینترنت می باشد (جفری و دیگران، 2001) در اوایل دهه 1990 شبکه گسترده جهانی به کار برده شد و این امر به کامپیوترها این اجازه را داد که به چند رسانه مثل سند متنی، نوشته های تصویری، ویدئوها و... دسترسی داشته باشند. در 1993 یک تکه جدیدی از نرم افزاری که موزایک نامیده می شود بوجود آمد که بوسیله گروهی بنام ماکر اندرسون یک دانشجوی 22 ساله در دانشگاه ایلی نویز رهبری می شد، و این اولین نرم افزار مرورگر اینترنتی بود. این نرم افزار بصورت یک وجه مشترکی به کار برده شد که به کاربران کامپیوترهای ویندوز،اَپِل مکینتاش و... اجازه کار می داد (جفری و دیگران، 2001).

در سال 1994نتس کاپ یک مرورگر شبکه ای که مجهز به موتور جستجو بود توسط همان گروه ارائه شد. آنها سیاست های قیمت گذاری و بازاریابی را اتخاذ کردند که به نتس کاپ در کوتاه مدت حق انحصاری در میان کاربران می داد. مرورگرهای دیگر مثل اینترنت اکسپلورر هم توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد که برجستگی زیادی از خود نشان داد. همچنین، با ترکیب و پیوستگی مرورگر شبکه ای، بسیاری از وب سایت ها، جستجوی کلمات کلیدی را تسهیل نمودند که از آنها تعدادی دیگر از مرورگرها مثل یاهو بوجود آمدند. با این وجود، بسیاری از شرکت های اینترنتی با تبلیغ در صفحه خانگی یک موتور جستجو بازدیدکنندگان زیادی را جذب کردند. این یک تاکتیکی بود که توسط آمازون بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت (باندیو،2002).

بسیاری از شرکت ها هم اکنون صفحه خانگی خود را دارند و در بیشتر موارد قابل پیش بینی هستند مثل ایبی که به مصرف کننده اجازه می دهد تا بدون نیاز به جستجو مستقیماً به وب سایت دسترسی پیدا کند.امروزه اینترنت برای همه کسانی که آرزوی استفاده از آن را در سرتاسر جهان دارند وجود دارد. اینترنت و شبکه گسترده جهانی با تغییرات عمیق و شگفت آور در دنیای تجارت تحول دیگری را آغاز کردند (باندیو،2002). امروزه اینترنت نه تنها تکنولوژی را آورده بلکه روش های متفاوت انجام کارها را در دنیای گسترده تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر دانشگاه ها می توانند به گروهی از دانشجویان بین المللی آموزش دهند و درس ارائه کنند، گروههای متفرق اعم از کارگران می توانند با استفاده از نرم افزار گروهی که بر روی اینترنت قابل اجرا است بر روی یک پروژه کار کنند، شرکت های چند ملیتی می توانند تولیدات خود را با قیمتی ارزانتر از کار به کشورهای دیگر منتقل کنند وبا آنها در تماس باشند و افراد عادی می توانند با دوستان و خویشاوندان خود در سراسر جهان بدون نیاز به پرداخت مبلغ زیادی برای آن درارتباط باشند و همچنین معامله و تبادل اطلاعات می تواند به آسانی بین اشخاص یا گروهها انجام یافته، به قیمت ها و محصولات دست یافته و تا حدی با هم مقایسه گردند.

در دنیای تجارت امروزی، اینترنت تقریباً همه نوع گوناگونی را دارد، و این تنوع در تجارت مشوق و محرکی در مسیر تصمیم گیری مصرف کننده است (باندیو،2002) این روزها تولیدات یا محصولات اشباع شده و استراتژی های بازاریابی در توانایی شرکت ها برای جذب مشتریان قرار داده شده است. بنابراین، مشتریان، هم اکنون در جایگاهی هستند که تقاضای خدمات بهتر، سریع ودسترسی آسان به اطلاعات دارند که می تواند برای تولید تفاوت ها، تشابه ها، نشان تجاری و ....باشد.اینترنت از یک طرف ارائه خدمات را تسهیل کرده و از طرف دیگر شرکت را در معرض یک محیط عدم ثبات قرار داده، به صورتی که اگر شرکتی نتواند جوابگوی تقاضایی باشد قادر به رقابت هم نخواهد بود.با توجه به مفهوم استرتژی برد-برد، اینترنت امروزی نه تنها مسیر تجارتی را که باید انجام گیرد متحول کرده، بلکه باعث بوجود آمدن مفاهیم بسیاری گردیده که در آن، رابطه بین تجارت و مشتریان در حفظ و بهبود و اصلاح تجارت الکترونیک قرار داده شده است. تنوع و گوناگونی تجارت الکترونیک باعث بوجود آمدن فعالیت های زیادی گردیده که مثل یک قالب وچارچوبی برای مفید بودن آن استوار گردیده اند. با این همه این چهارچوب بر طبق شکل (ایفرایم توربان و دیگران، 2008) می باشد که در نمودار زیر نشان داده خواهد شد؛

 

2-2- تجارت الکترونیک

هنگامی که اینترنت جنبه تجاری به خود گرفت و کاربران جمع شدند تا در شبکه گستره جهانی در اوایل دهه 1990 مشارکت کنند، مقوله و عنوان تجارت الکترونیک ابداع و اختراع شد. کاربرد آن برای اولین بار در دهه 1970 با ابداع و اختراع صندوق انتقال الکترونیک مطرح شد. سپس تبادل آمار و اطلاعات الکترونیکی (EDI) پیش آمد.EDI مجموعه ای از شرکت های مشارکت کننده را از موسسات مالی به تولیدکنندگان، خرده فروشان، خدمات رسانان و دیگر انواع تجارت گسترش داد(ایفرایم توربان و دیگران،2008). دلیل انجام آن عمل این بود که روشی ساده برای خودکار نمودن خریدها ارائه می داد.علاوه بر آن، به مغازه ها و فروشگاه ها اجازه می دهد فروشندگان را با پایگاه اطلاعاتی موجودی انبار خود مرتبط سازند. این خود نیازمند یک شبکه ارتباطی خصوصی گران بین دو شریک تجاری است (پیرکیول استرونیک،2001).

از نظر اطلاعاتی، تکامل تجارت الکترونیک شامل سه فصل است. در نسل اول، سیستم ها با هم ارتباط دارند و فایل ها می توانند از یک سیستم به سیستم دیگر ارسال گردند. در دوره نسل دوم، تکنولوژی جدید و اینترنت این امر را هم برای شرکت ها و هم برای مشتریان ممکن ساخت که از طریق اینترنت خرید کنند. در طول دوره نسل سوم، شبکه ها و زنجیره های ارزشی مختلفی با هم مرتبط شدند. سپس شرکت ها و گروههای تجاری و منابعی که در سیستم، برای برنامه ریزی و تقسیم فهرست کالای تولیدی بوجود آمدند. تجارت الکترونیکی یک فرم و شکلی از روابط تجاری آنلاین است که می تواند در کل فرایند خرید و فروش وجود داشته باشد. دامنه و حدود خرید و فروش الکترونیکی تقریباً برای هر شرکتی یک انتخاب ماندنی است و تجارت الکترونیک در تغییر و تبدیلات تجاری می رود که امری رایج و عادی گردد. به علت این رواج بسیاری از شرکت ها با معرفی ظاهری خدمات آنلاین خود بر روی عرابه گردیده اند؛ بیشتر وبسایت ها ضرورتاً اطلاعات محصولاتی را که خود می فروشند ارائه می دهند (ناندیو،2002).

دانلود مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی


مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی دانلود رایگان مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

دانلود مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی
دانلود رایگان مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی
دسته بندی علوم انسانی
فرمت فایل doc
حجم فایل 58 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

توضیحات :

مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی در 23 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

 

فهرست مطالب :

تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

اینترنت

2-2- تجارت الکترونیک

2-3- مراحل تجارت الکترونیک

2-3-1- چند مدل تجاری در تجارت الکترونیک

2-3-2- فروشگاه ها

2-3-3- گروه سوم( بازار)

2-3-4- جوامع مجازی

2-3-5- ارائه دهنده خدمات زنجیره ای- ارزشی

2-3-6- حراج یا مزایده الکترونیکی

تجارت الکترونیکی از نوع تجارت با مشتری یا معامله با مصرف کننده (B2C)

2-4- بازاریابی الکترونیک: برقراری ارتباط با مشتریان

2-5- بازاریابی اینترنتی – بازاریابی الکترونیک

2-6- مدیریت روابط مشتری در بازار الکترونیک

2-7- خدمات موسسه ای

2-8- خدمات مشتری مداری

2-9- تاثیر طرح و کارایی وب سایت در خرید اینترنتی

2-10- مزایای خرید اینترنتی

2-11- معایب خرید اینترنتی

2-16- پیشینه تحقیق

2-16-1- پیشینه تحقیقات انجام شده در داخل کشور

2-16-2- پیشینه تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

فهرست منابع

 

بخشی از متن :

تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

اینترنت

مفهوم اینترنت در اوایل دهه 1960 برای بخش دفاعی ایالات متحده بعنوان روشی برای حفظ ارتباطاتی که در نتیجه یک حمله اتمی از بین رفته بود به کار برده شد. در سال 1962 یک شرکت یک تکنولوژی مهم در ارسال داده ها را به صورت بسته های مجزا دریافت که بعداً یک معیارالزامی برای اینترنت شد (جفریور دیگران،2001).

در سال 1969 آژانس مطالعات عالی کار خود را شروع کرد که هدفش ساختن یک شبکه ای بود که محققان از دانشگاههای مختلف قادر باشند که با هم صحبت کنند (تریپر، 2000). سرانجام در سال 1983 آن به شبکه نظامی تبدیل شد بدین صورت که این شبکه برای بخش کشوری و غیرنظامی اختصاص یافت (جفری و دیگران، 2001).

شبکه مذکور در نیمه های دهه 80 تجدید گردید و شبکه بنیاد ملی علم نامیده شد در طول آن مدت بسیاری از شبکه های دانشگاهی آمریکایی و اروپایی به شبکه اصلی متصل گردیدند(سیسون،2000).

در سال 1989 فیزیکدانان کشور سوئیس آزمایشگاه اروپایی فیزیکی به ریاست بیرنز یک روش تخیلی موثر و کارائی را برای گروه های خبری پراکنده در نواحی جغرافیایی مختلف برای تبادل اطلاعات با تعریف پروتکل ابررسانه ،پروتکل انتقال مافوق متن، سند متنی استاندارد، و زبان برنامه نویسی بوجود آوردند و این مبنا و اساسی شد برای شبکه گسترده جهانی که در حال حاضر مشهورترین و عمومی ترین بخش اینترنت می باشد (جفری و دیگران، 2001) در اوایل دهه 1990 شبکه گسترده جهانی به کار برده شد و این امر به کامپیوترها این اجازه را داد که به چند رسانه مثل سند متنی، نوشته های تصویری، ویدئوها و... دسترسی داشته باشند. در 1993 یک تکه جدیدی از نرم افزاری که موزایک نامیده می شود بوجود آمد که بوسیله گروهی بنام ماکر اندرسون یک دانشجوی 22 ساله در دانشگاه ایلی نویز رهبری می شد، و این اولین نرم افزار مرورگر اینترنتی بود. این نرم افزار بصورت یک وجه مشترکی به کار برده شد که به کاربران کامپیوترهای ویندوز،اَپِل مکینتاش و... اجازه کار می داد (جفری و دیگران، 2001).

در سال 1994نتس کاپ یک مرورگر شبکه ای که مجهز به موتور جستجو بود توسط همان گروه ارائه شد. آنها سیاست های قیمت گذاری و بازاریابی را اتخاذ کردند که به نتس کاپ در کوتاه مدت حق انحصاری در میان کاربران می داد. مرورگرهای دیگر مثل اینترنت اکسپلورر هم توسط شرکت مایکروسافت ارائه شد که برجستگی زیادی از خود نشان داد. همچنین، با ترکیب و پیوستگی مرورگر شبکه ای، بسیاری از وب سایت ها، جستجوی کلمات کلیدی را تسهیل نمودند که از آنها تعدادی دیگر از مرورگرها مثل یاهو بوجود آمدند. با این وجود، بسیاری از شرکت های اینترنتی با تبلیغ در صفحه خانگی یک موتور جستجو بازدیدکنندگان زیادی را جذب کردند. این یک تاکتیکی بود که توسط آمازون بطور گسترده مورد استفاده قرار گرفت (باندیو،2002).

بسیاری از شرکت ها هم اکنون صفحه خانگی خود را دارند و در بیشتر موارد قابل پیش بینی هستند مثل ایبی که به مصرف کننده اجازه می دهد تا بدون نیاز به جستجو مستقیماً به وب سایت دسترسی پیدا کند.امروزه اینترنت برای همه کسانی که آرزوی استفاده از آن را در سرتاسر جهان دارند وجود دارد. اینترنت و شبکه گسترده جهانی با تغییرات عمیق و شگفت آور در دنیای تجارت تحول دیگری را آغاز کردند (باندیو،2002). امروزه اینترنت نه تنها تکنولوژی را آورده بلکه روش های متفاوت انجام کارها را در دنیای گسترده تحت تاثیر قرار داده است.

در حال حاضر دانشگاه ها می توانند به گروهی از دانشجویان بین المللی آموزش دهند و درس ارائه کنند، گروههای متفرق اعم از کارگران می توانند با استفاده از نرم افزار گروهی که بر روی اینترنت قابل اجرا است بر روی یک پروژه کار کنند، شرکت های چند ملیتی می توانند تولیدات خود را با قیمتی ارزانتر از کار به کشورهای دیگر منتقل کنند وبا آنها در تماس باشند و افراد عادی می توانند با دوستان و خویشاوندان خود در سراسر جهان بدون نیاز به پرداخت مبلغ زیادی برای آن درارتباط باشند و همچنین معامله و تبادل اطلاعات می تواند به آسانی بین اشخاص یا گروهها انجام یافته، به قیمت ها و محصولات دست یافته و تا حدی با هم مقایسه گردند.

در دنیای تجارت امروزی، اینترنت تقریباً همه نوع گوناگونی را دارد، و این تنوع در تجارت مشوق و محرکی در مسیر تصمیم گیری مصرف کننده است (باندیو،2002) این روزها تولیدات یا محصولات اشباع شده و استراتژی های بازاریابی در توانایی شرکت ها برای جذب مشتریان قرار داده شده است. بنابراین، مشتریان، هم اکنون در جایگاهی هستند که تقاضای خدمات بهتر، سریع ودسترسی آسان به اطلاعات دارند که می تواند برای تولید تفاوت ها، تشابه ها، نشان تجاری و ....باشد.اینترنت از یک طرف ارائه خدمات را تسهیل کرده و از طرف دیگر شرکت را در معرض یک محیط عدم ثبات قرار داده، به صورتی که اگر شرکتی نتواند جوابگوی تقاضایی باشد قادر به رقابت هم نخواهد بود.با توجه به مفهوم استرتژی برد-برد، اینترنت امروزی نه تنها مسیر تجارتی را که باید انجام گیرد متحول کرده، بلکه باعث بوجود آمدن مفاهیم بسیاری گردیده که در آن، رابطه بین تجارت و مشتریان در حفظ و بهبود و اصلاح تجارت الکترونیک قرار داده شده است. تنوع و گوناگونی تجارت الکترونیک باعث بوجود آمدن فعالیت های زیادی گردیده که مثل یک قالب وچارچوبی برای مفید بودن آن استوار گردیده اند. با این همه این چهارچوب بر طبق شکل (ایفرایم توربان و دیگران، 2008) می باشد که در نمودار زیر نشان داده خواهد شد؛

 

2-2- تجارت الکترونیک

هنگامی که اینترنت جنبه تجاری به خود گرفت و کاربران جمع شدند تا در شبکه گستره جهانی در اوایل دهه 1990 مشارکت کنند، مقوله و عنوان تجارت الکترونیک ابداع و اختراع شد. کاربرد آن برای اولین بار در دهه 1970 با ابداع و اختراع صندوق انتقال الکترونیک مطرح شد. سپس تبادل آمار و اطلاعات الکترونیکی (EDI) پیش آمد.EDI مجموعه ای از شرکت های مشارکت کننده را از موسسات مالی به تولیدکنندگان، خرده فروشان، خدمات رسانان و دیگر انواع تجارت گسترش داد(ایفرایم توربان و دیگران،2008). دلیل انجام آن عمل این بود که روشی ساده برای خودکار نمودن خریدها ارائه می داد.علاوه بر آن، به مغازه ها و فروشگاه ها اجازه می دهد فروشندگان را با پایگاه اطلاعاتی موجودی انبار خود مرتبط سازند. این خود نیازمند یک شبکه ارتباطی خصوصی گران بین دو شریک تجاری است (پیرکیول استرونیک،2001).

از نظر اطلاعاتی، تکامل تجارت الکترونیک شامل سه فصل است. در نسل اول، سیستم ها با هم ارتباط دارند و فایل ها می توانند از یک سیستم به سیستم دیگر ارسال گردند. در دوره نسل دوم، تکنولوژی جدید و اینترنت این امر را هم برای شرکت ها و هم برای مشتریان ممکن ساخت که از طریق اینترنت خرید کنند. در طول دوره نسل سوم، شبکه ها و زنجیره های ارزشی مختلفی با هم مرتبط شدند. سپس شرکت ها و گروههای تجاری و منابعی که در سیستم، برای برنامه ریزی و تقسیم فهرست کالای تولیدی بوجود آمدند. تجارت الکترونیکی یک فرم و شکلی از روابط تجاری آنلاین است که می تواند در کل فرایند خرید و فروش وجود داشته باشد. دامنه و حدود خرید و فروش الکترونیکی تقریباً برای هر شرکتی یک انتخاب ماندنی است و تجارت الکترونیک در تغییر و تبدیلات تجاری می رود که امری رایج و عادی گردد. به علت این رواج بسیاری از شرکت ها با معرفی ظاهری خدمات آنلاین خود بر روی عرابه گردیده اند؛ بیشتر وبسایت ها ضرورتاً اطلاعات محصولاتی را که خود می فروشند ارائه می دهند (ناندیو،2002).

به همان نسبت که تجارت الکترونیک رشد پیدا می کند، توسعه آن متوقف می شود تا در محدوده خرید و فروش کالای مصرفی باقی بماند. این برای مدیران ارشد یک اجباری خواهد بود که در مورد روشی که یک تکنولوژی برای موفقیت بهتر در یک کار تجاری مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین، شبکه گستره جهانی معنی و ارزش اطلاعات و تکنولوژیی که ما را به ارزیابی رابطه بین این دو راهنمایی می کند را مورد بازخواست وسوال قرار می دهد. برای مثال کار و تجارت می تواند مزایا و منافع خود را در تبادل اطلاعات در نمونه priceline.com پیدا نماید (بانیدیو،2002).

معرفی تجارت الکترونیک همچنین شامل کاربرد و استفاده از تکنولوژی های داخلی هم می شود. این تکنولوژی برای توسعه یک ساختار زیربنایی مورد استفاده است که اثر آن به یک شرکت این توانایی را می دهد که منابع اطلاعاتی خود را با شرکای تجاری و مشتریان هم در سطح منطقه ایی و هم در سطح جهانی سهیم نماید. با این تکنولوژی ها شرکت ها همچنین خدمات بهتری را ارائه می دهند و این خدمات را در شکل رقابتی و سودآور انجام می دهند. براساس این تاثیر، بسیاری از شرکت ها امروزه، این نیاز را احساس می کنند که اهداف خود را بازنگری کرده، فرایند تجاری خود را دوباره نوسازی کرده، و روش های جدیدی را نسبت به فرصت ها و چالش های پیشنهاد دهنده تا در تجارت الکترونیک مشارکت کنند.

باندیو تغییر و تبدیلات یک شرکت در عصر اینترنت را بعنوان یک فرایند تحولی در چهار مرحله توصیف می کند که عبارتند از بروشور، تجارت اللکترونیک، داد و ستد الکترونیک و در نهایت شرکت الکترونیک (باندیو، 2002).

دانلود مبانی نظری تجارت الکترونیک و خرید اینترنتی

تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل


تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل

دانلود تحقیق با موضوع بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش، شامل مقدمه، انواع روشهای پرداخت ثمن، پرداخت نقدی یا پیش پرداخت، ایرادات روش پیش پرداخت، پرداخت وعده دار یا حساب مفتوح، ایرادات روش پرداخت وعده دار

دانلود تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل

تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل
روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل
روشهای پرداخت بین المللی ثمن
انواع روشهای پرداخت ثمن
ویژگی های سند تجاری
برات
قواعد حاکم بر ضمانت نامه بانکی
انواع اعتبارات اسنادی
اصول حاکم بر اعتبار اسنادی
مزایای اعتبارات اسنادی
ایرادات اعتبارات اسنادی
دسته بندی حقوق
فرمت فایل docx
حجم فایل 57 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

دانلود تحقیق با موضوع بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل، در قالب word و در 25 صفحه، قابل ویرایش، شامل:

 

مقدمه

انواع روشهای پرداخت ثمن

پرداخت نقدی یا پیش پرداخت ((full advance payment

ایرادات روش پیش پرداخت

پرداخت وعده دار یا حساب مفتوح (open account trade)

ایرادات روش پرداخت وعده دار

پرداخت با استفاده از اسناد تجاری یا وصول اسنادی(collection)

ویژگی های سند تجاری

برات

برات بین المللی

مزایای اسناد وصولی

ایرادات روش اسناد وصولی

مفاد مشترک ضمانت نامه­های بانکی

شیوه های متداول پرداخت در ضمانت نامه بانکی

قواعد حاکم بر ضمانت نامه بانکی

پرداخت با استفاده از اعتبارات اسنادیletter of credit)_ documentury credit)

حداقل اسنادی که معمولا حین مبادله مورد لزوم می باشد:

 انواع اعتبارات اسنادی

اعتبار اسنادی تأیید شده و تأیید نشده

اعتبار اسنادی تضمینی یا تجاری

اعتبار اسنادی قابل برگشت و غیر قابل برگشت

اعتبار اسنادی قابل انتقال و غیر قابل انتقال

اصول حاکم بر اعتبار اسنادی

مزایای اعتبارات اسنادی

ایرادات اعتبارات اسنادی

نتیجه  گیری

منابع

 

قسمتی از متن:

اصولا پرداخت ثمن با تسلیم مبیع تقارن دارد. غالبا عقود منعقده در تجارت بین الملل از نوع عقودی هستند که به آنها عقد غائبین یا غیر حضوری اطلاق می گردد. در بیع بین الملل به جای پرداخت دیداری که مستلزم اعتماد فراوان متعاملین به یکدیگر یا تسلیم مبیع به مشتری است لزوما باید از روش های جایگزین استفاده نمود که علاوه بر تأمین مالی تضمینی نیز در آن خصوص به دست دهند.غالبا در تجارت بین الملل انتقال اسناد رخ می دهد (ابعاد حقوقی و روشهای پرداخت در تجارت الکترونیک و تجارت بین المللی سنتی، سید علی شبستری)

 در معاهدات تجاری بین المللی مقصود از «ثمن» پولی است که فروشنده در مقابل دریافت آن مالکیت کالا را به خریدار انتقال می دهد مبلغ این پول می تواند بعد از انعقاد عقد مورد توافق قرارداد گیرد.

روش های پرداخت ثمن، برای به حداقل رسانیدن خطر عدم پرداخت، در طول تاریخ تحولاتی را پشت سر گذاشته است. تا اواخر قرن هجدهم، داد و ستد جهانی روشی ثابت و ابتدایی داشت، خریدار یا نماینده او شخصا به فروشنده مراجعه می کرد و با پرداخت ثمن به صورت نقد، کالا را تحویل می گرفت و با خود حمل می کرد. به این ترتیب هیچ یک از طرفین در معرض عهد شکنی و نقض عقد توسط طرف دیگر قرار نمی گرفت و هیچ خطری پرداخت وجه را تهدید نمی کرد.

انقلاب صنعتی اروپا و امریکا، در تجارت بین المللی نیز انقلابی به جود آورد که به علت ضرورت مداخله اشخاص و موسسات مختلف در حمل و نقل کالا از یک طرف و پرداخت ثمن از طرف دیگر، امکان اعمال روش ابتدایی ثمن را غیر عملی نمود. به منظور حل مشکل، ابتدا روش های پرداخت داخلی در تجارت بین المللی مورد استفاده قرار گرفت که به علت عدم کفایت آن، پرداخت با اعتبارات اسنادی که شباهت زیادی به روش ابتدایی تحویل همزمان کالا و تسلیم ثمن دارد به کار گرفته شد.

 

توضیحات:

این فایل شامل تحقیق بسیار جامع و کامل با موضوع " بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل "  می باشد که در حجم 25 صفحه، همراه با توضیحات کامل تهیه شده است که می تواند توسط دانشجویان رشته حقوق به عنوان کار تحقیقی مورد استفاده قرار گیرد.

تحقیق تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و در تهیه آن، کلیه اصول و علائم نگارشی و چیدمان جمله بندی رعایت شده است.

دانلود تحقیق بررسی روشهای پرداخت بین المللی ثمن در تجارت بین الملل

پاورپوینت کارآفرینی و تجارت الکترونیکی (37 اسلاید)


پاورپوینت کارآفرینی و تجارت الکترونیکی (37 اسلاید)

این پاورپوینت شامل 37 اسلاید پیرامون کارآفرینی و تجارت الکترونیکی و ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن برای فروشندگان و خریداران و می باشد و هر اسلاید و محتوای آن انیمیشن مجزا دارد

دانلود پاورپوینت کارآفرینی و تجارت الکترونیکی (37 اسلاید)

تجارت کارآفرینی الکترونیکی اقتصاد پولساز
دسته بندی بازاریابی و امور مالی
فرمت فایل ppt
حجم فایل 430 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

این پاورپوینت شامل 37 اسلاید پیرامون کارآفرینی و تجارت الکترونیکی و ایجاد فروشگاه اینترنتی و مزایای آن برای فروشندگان و خریداران و  می باشد و هر اسلاید و محتوای آن انیمیشن مجزا دارد

دانلود پاورپوینت کارآفرینی و تجارت الکترونیکی (37 اسلاید)